19. 11. 2018

Orechový koláč s jablkami a drobenkou

Jablká, orechy a škorica. Jednoduchý jesenný koláč z darov prírody.



na cesto:
  • 3 vajcia
  • 1 a 1/2 hrnčeka cukor krupica (jemný kryštálový)
  • 125g roztopený tuk na pečenie (ja som dala Heru maslovú)
  • 1 hrnček mlieko
  • 1 hrnček mleté vlašské orechy
  • 2 hrnčeky polohrubá múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 1/2 lyžičky sóda bikarbona
  • štipka škorice (podľa chuti)

- 750 - 800g nastrúhané jablká

na drobenku:
  • 50g roztopený tuk (ja som dala Heru maslovú)
  • 75g kryštálový cukor (podľa kyslosti jabĺk aj viac)
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 100g hrubá múka (podľa potreby aj viac)

Tuk na pečenie roztopíme a necháme ho trochu povychladnúť. Jablká ošúpeme, nastrúhame a odvážime. Z múky, cukru a tuku na pečenie urobíme rukami jemnú drobenku a odložíme ju bokom. Celé vajcia vyšlaháme s cukrom poriadne do peny, znížime otáčky a postupne zašlaháme roztopený a povychladnutý tuk na pečenie a mlieko. Nakoniec zľahka zamiešame múku zmiešanú s orechmi a kypriacim práškom do pečiva. Cesto rozotrieme na klasický plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť a vysypať hrubou múkou) a na cesto v tenkej vrstve, pomocou vidličky jemne naukladáme nastrúhané jabĺčka. Jablká nezatláčame do cesta, majú zostať na povrchu. Koláč rovnomerne posypeme drobenkou a upečieme. Ja som piekla asi 25 - 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Ako odmerku na suroviny som použila hrnček o objeme 250ml.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk