6. 2. 2011

Bravčové v kokosovej omáčke

Tento recept som si už dávnejšie vyhliadla na blogu Recepty z Indie. Dala som bravčové mäsko, lebo baraninu u nás nezoženiem a celý recept som si mierne upravila, ale tak aby som veľmi nezmenila pomer surovín ani pracovný postup. Varila som v tlakovom hrnci a výsledok predčil moje očakávania.


  • 1 kg chudého bravčového masa
  • 4 veľké cibule
  • olej
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1 lyžička zázvor
  • 1/4 lyžičky kurkumy
  • soľ
  • štipka chilli korenia
  • 1 lyžička garam masala
  • 1 malá plechovka kokosového mlieka (ja som mala 165ml)

Mäso nakrájam na kocky. V tlakovom hrnci na oleji orestujem na kocky nakrájanú cibuľu, pridám na jemno nasekaný cesnak, zázvor a kurkumu a krátko orestujem len toľko, aby koreniny a cesnak začali trochu voňať. Nechala som to vychladnúť, priliala som asi 100ml vody a ponorným mixérom rozmixovala na jemno. Pridala som mäso, chilli, osolila, premiešala aby sa všetky kúsky obalili cibuľovou omáčkou a zaliala vodou tak, aby mäso bolo len zľahka ponorené. Ja som pridala asi tak 150 - 200ml vody pretože v mojom tlakovom hrnci musí byť pri varení minimálne 250ml tekutiny. Hrniec natlakujem  na tlak č.2 (to je ten vyšší) a varím natlakované 15 minút. Potom hrniec odstavím a nechám samovoľne odtlakovať. Keď sa odtlakuje, otvorím ho a pridám garam masala a zalejem kokosovým mliekom a nechám už len  chvíľu prevrieť.
V originál recepte bolo písané že mäso sa podáva s dusenou ryžou, cibuľou nakrájanou na pol mesiačiky a citrónom, ktorým pokvapkáme cibuľu. Varila som ho už viackrát a vyskúšali sme s ryžou aj s cestovinami a obidve kombinácie nám veľmi chutili.

Poznámka: Mám tlakový hrniec Fagor, na ktorom sa dá nastaviť vyšší a nižší tlak  Na nižšom tlaku č.1 varím polievky, mäsový vývar, zeleninu a ryžu. Na vyššom tlaku č.2 varím mäso. Môj hrniec má silné sendvičové dno, a jedlo sa v ňom ešte stále varí aj po odstavení. Preto hlavne pri varení mäsa nechávam hrniec samovoľne odtlakovať a tak šetrím energiu (v mojom prípade plyn).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk