23. 6. 2011

Taký obyčajný čerešňový koláč

Hneď ako som videla tento recept na kysnuté buchty na blogu svarechou.sk, tak som vedela, že toto kysnuté cesto bude určite výborné ... moja babka robila takto bez vajíčka kysnuté koláče celý život, len ona robila cesto "od oka" a koláče mala vždy mäkké ako vata ... ak hľadáte naozaj perfektný recept na kysnuté cesto,  vyskúšajte tento od BenJ ... robila som z tohto cesta už aj záviny, plnené buchty ako BenJ a teraz tento čerešňový koláč...


Cesto:
  • 375ml mlieka (ja som dala napoly s vodou)
  • 200ml oleja
  • 1 vanilkový cukor
  • 4 lyžice cukru
  • štipka soli
  • 750g hladkej múky
  • 30g droždia
  • čerstvé čerešne
  • kryštálový cukor na posypanie
  • štipka škorice

Z tohto množstva cesta som urobila dva koláče. Piekla som na plechu  30x40cm. Ja som si cesto dala urobiť do domácej pekárne. Musela som priliať trošku viac tekutiny, asi som mala suchšiu múku. Kým cesto kyslo v pekárni, tak som si odkôstkovala čerešne. Cesto som vyklopila na pomúčenú dosku a rozdelila na polovice. Každú polovicu som jemne rozvaľkala a pomocou valčeka preniesla na vymastený plech (môžete dať aj papier na pečenie). Naukladám čerešne a zľahka posypem cukrom zmiešaným so škoricou. Škorice ani cukru nedávam veľa, aby čerešne pri pečení nepustili veľa šťavy, radšej pocukrujem na tanieri. Nechám ešte cca 30 min. podkysnúť  a upečiem. Koláč nie je hrubý, netreba ho piecť dlho, aby sa nevysušil. Ja som piekla na 180 - 200° asi 20min (každá rúra pečie inak - riaďte sa svojou rúrou).


Moja mamina dáva pod čerešne ešte tvaroh, ale my máme radi len takto, úplne jednoducho - ako si ho pamätám z babkinej kuchyne. Čerešne môžete dať samozrejme aj zavárané, ale to už nie je ono, najlepší je z čerstvých čerešní. Ja sa na tento koláč teším každý rok, aj teraz som netrpezlivo čakala, kedy už konečne dozrejú čerešne. Takže toto je taká moja "retro" spomienka na babkinu kuchyňu a jej úplne "obyčajný" čerešňový koláč, ktorého sme sa ako deti nevedeli dojesť :))
zdroj: svarechou.sk + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk