2. 2. 2012

Jablkový kysnutý koláč s drobenkou

Klasika medzi jablkovými koláčmi... takto ho robím ja...


Cesto:
  • 175 - 200ml mlieka
  • 50 ml oleja
  • 2 žltky alebo 1 vajce
  • 350g polohrubej múky
  • štipka soli
  • 1 lyžica práškového cukru kopcom
  • 15g čerstvého droždia (1/3 kocky)

Náplň:
  • 1 kg očistených nastrúhaných jabĺk
  • 1 vanilkový puding (37g)
  • cukor podľa chuti

Drobenka:
  • 100g hrubej múky
  • 50g kryštálového cukru
  • 1 vanilkový cukor 20g
  • 50g masla
  • štipka škorice

Zamiesim si cesto, ja som ho dala urobiť do domácej pekárne. Ak budete robiť ručne, urobte si kvások zo 100ml mlieka, lyžičky cukru a droždia. Mlieko pridávajte postupne, až kým nevznikne vláčne a nelepivé cesto. Jablká nastrúham, poprášim pudingom a premiešam, aby sa jablká rovnomerne obalili pudingovým práškom. Cesto po vykysnutí rozvaľkám a dám na pomastený plech. Do jabĺk primiešam cukor a uložím ich na cesto, posypem drobenkou, nechám ešte 30 minút podkysnúť a upečiem. Ja som piekla na 180°asi 25 min. Každá rúra pečie inak, riaďte sa svojou rúrou.
Vanilkový puding môžete vynechať a dať len nastrúhané jablká. Ja puding dávam, pretože koláč potom pekne drží tvar a lepšie sa krája. Niekedy dávam aj čokoládový puding namiesto vanilkového - dcéra to má rada. Drobenku môžete urobiť aj z polohrubej múky.  Koláč na foto je s drobenkou z hnedého trstinového cukru.
zdroj: rodinný recept + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk