14. 6. 2012

Čerešňový koláč (bublanina) s makom

Fajnová čerešňová bublanina na taliansky spôsob :) ... recept som našla na jednom peknom talianskom blogu a mierne som si ho upravila ... tento koláč ma zaujal, pretože recepty s pridaním zemiakového alebo kukuričného škrobu poznám (a aj často pečiem) ... tak ma hneď napadlo, že by mohol byť dobrý a veru aj bol ... myslím, že toto leto ho budem piecť ešte veľakrát, aj s iným ovocím ...


  • 2 vajcia
  • 120g kryštálového cukru
  • 100ml oleja
  • 100ml mlieka (alebo vody)
  • 180g hladkej múky
  • 50g zemiakového škrobu
  • štipka soli
  • 1 lyžička prášku do pečiva (ja som dala 8g)
  • 1 lyžica celého maku (15g)
  • lyžička na jemno nastrúhanej citrónovej kôry
- čerstvé čerešne
- okrúhla forma na ovocný koláč (moja má priemer 30cm)

Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny. Zašlahám olej a mlieko (ja som dala vodu) a potom zašlahám múku zmiešanú s práškom do pečiva, zemiakovým škrobom, štipkou soli a citrónovou kôrou . Úplne nakoniec zľahka zamiešam mak. Vylejem do vymastenej a hrubou múkou vysypanej formy (môžete použiť aj papier na pečenie), naukladám vykôstkované čerešne a upečiem. Ja som piekla na 180°asi 25 - 30 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Ak chcete tento koláč piecť na klasickom veľkom koláčovom plechu (30x40cm) odporúčam zdvojnásobiť dávku. Mak môžete vynechať. Ten som si do receptu pridala ja, mám teraz makové obdobie :). Koláče s mletým makom u nás doma nie sú veľmi v obľube, ale takéto (s celým makom v ceste) máme radi. Ak budete koláč robiť s kyslejším ovocím (maliny, ríbezle) môžete dať 150g cukru alebo 120g cukru + vanilkový cukor (20g). Čerešne môžete dať aj celé, ja som ich pre istotu odkôstkovala :). Ak nemôžete, alebo (z nejakého dôvodu) nechcete mlieko, dajte rastlinné mlieko alebo vodu. Koláč na foto je urobený s vodou.
zdroj: lacuocadentro.blogspot.it  + moje úpravy (práškový cukor som zamenila za kryštálový, upravila som si množstvo oleja a mlieka a pridala som mak)


2 komentáre:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk