27. 6. 2012

Hrnčeková bublanina so žltými čerešňami

Manžel mi priniesol od svojej kolegyne za igelitku krásnych žltých čerešní ... priznám sa, že takúto "exotiku" som už dávno nevidela ani nejedla ... naposledy v detstve a to je teda už pekných pár rokov dozadu :) ... od samej  "radosti" som ani nevedela čo s nimi ...  upiecť koláč, zavariť ich alebo radšej džem? .. tak som urobila všetko, z každého trochu ... a z posledných vykôstkovaných čerešní (čo zostali na dne misky) som urobila túto jednoduchú a rýchlu bublaninu ...


  • 4 vajcia
  • 1 hrnček (250ml) jemný kryštálový cukor (krupica)
  • 150ml olej
  • 100ml mlieko alebo voda
  • 2 hrnčeky (500ml) polohrubá múka
  • 1 prášok do pečiva (12g)
- čerešne (žltých bolo málo, tak som k nim ešte natrhala obyčajné červené čerešne)
- odmerka na tekutiny (môžete použiť aj šálku o objeme 250ml)
- plech na pečenie 28x39cm vysoký 4cm

Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny. Postupne zašlahám olej, mlieko (alebo vodu) a nakoniec múku s práškom do pečiva. Cesto vylejem na vymastený a hrubou múkou vysypaný plech (môžete dať aj papier na pečenie) a naukladám vykôstkované čerešne. Ak sa bojíte, že ovocie klesne na dno, môžete ho jemne obaliť v múke (ja som neobaľovala). Piekla som na 180°asi 30 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Ovocie môžete dať aj iné, podľa sezóny a zásob v komore a chladničke. Ak nemôžete (alebo z nejakého dôvodu nechcete) mlieko, môžete ho nahradiť vodou alebo rastlinným mliekom. Bublanina na foto je s vodou.
P.S. ... Už presne viem, aký strom nám chýba v našej záhrade, žltá čerešňa! :))
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk