3. 9. 2012

Slivková torta s makom

Aj obyčajný slivkový koláč sa dá (s minimálnou  námahou) urobiť tak, že ho pokojne môžete naservírovať napríklad aj návšteve ...


cesto:
  • 4 vajcia
  • 150g jemného kryštálového cukru (krupica)
  • 150g maslo
  • 150g hladká múka
  • štipka soli
  • 4 lyžice celého maku
  • 1/2 kypriaceho prášku do pečiva (6g)
  • čerstvé slivky
krém: 
  • 1 mascarpone (250g)
  • 2 x 200ml smotana na šlahanie
  • vanilkový a práškový cukor podľa chuti
  • stužovač šlahačky (nemusí byť)

Maslo rozpustím a nechám vychladnúť (aby bolo ešte tekuté, ale už nie horúce). Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny, zašlahám vychladnuté maslo a nakoniec pridám  múku zmiešanú s makom a kypriacim práškom do pečiva. Dno tortovej formy vyložím papierom na pečenie a dno aj boky dobre vymastím olejom alebo maslom. Slivky vykôstkujem a polovice sliviek naukladám (reznou stranou dole) na dno formy.  Opatrne zalejem cestom a upečiem. Ja som piekla na cca 160° asi 45 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Upečený koláč nechám vo forme chvíľu povychladnúť. Potom formu otvorím, odstránim obruč, na koláč položím servírovací tanier a celý koláč otočím tak, aby slivky boli hore. Opatrne stiahnem papier na pečenie a celý koláč nechám vychladnúť. Na vychladnutý koláč natriem krém a ozdobím.
Krém: Smotanu na šlahanie s vanilkovým cukrom a stužovačom vyšlahám do tuha. Mascarpone krátko vyšlahám s práškovým cukrom a jemne (najlepšie ručne) zmiešam s vyšlahanou šlahačkou a natriem na vychladnutý koláč.
Poznámka: Ja som korpus piekla vo forme s priemerom 28cm. Do krému môžete namiesto mascarpone dať aj jemný krémový tvaroh alebo hustú kyslú smotanu a budete mať chuťovo úplne iný, ale rovnako výborný krém.
zdroj : Inšpiráciu som našla u Martinky na mimibazáre, len som si jej recept trochu (trochu dosť :) upravila - namiesto marhúľ som dala slivky, namiesto práškového cukru som dala jemný kryštálový, vynechala som vanilkový cukor a citrónovú kôru (mala som iba chemicky ošetrené citróny) a pridala som náš obľúbený krém z mascarpone.

2 komentáre:

  1. Tento recept určite vyskúšam, Janka ešte by som sa chcela spýtať na vrchnú plnku, ako robíš tú štruktúru?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný večer prajem milačka, štrukturovaný vzor na kréme robím obyčajnou cukrárskou zúbkovanou stierkou (použila som stranu s väčšími zúbkami). Zúbkovanú stierku jednoducho točím stále dokola, kým nie som s ryhami spokojná. Na koláči to vyzerá ako úplne jednoduchý vzor ale na reze koláčika to potom takto pekne vynikne :)

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk