10. 10. 2015

Šalát s hruškami, syrom a orechmi

Farebný jesenný šalát z posledných tohtoročných hrušiek z našej záhrady...


na 1 tanier:
  • 1 hruška
  • kúsok syra s modrou plesňou (gorgonzola, niva) podľa chuti
  • vlašské orechy - hrsť (alebo podľa chuti)
  • listový šalát (ja som dala za hrsť poľníčka a jeden veľký list ľadového šalátu)
  • zálievka: 1 lyžica medu, 1 lyžica citrónovej šťavy

Rozpis je na jeden tanier, podľa potreby si ho upravte. Je to šalát, takže pokojne si suroviny dajte podľa svojej chute (niečo uberte, niečo pridajte, aj tak bude vždy dobrý). Listové šaláty (ja som dala poľníček a ľadový) umyjem, ručne natrhám (nekrájam) a naukladám na tanier, pridám hrušku nakrájanú na menšie kúsky, syr nakrájaný tiež na menšie kocky, orechy (ja som dala celé, môžete si ich aj nakrájať na menšie kúsky) a celý šalát rovnomerne polejem (pokvapkám) zálievkou, ktorú som urobila veľmi jednoducho, zmiešaním medu a citrónovej šťavy. 
Poznámka: Šalát nemusíte robiť priamo na tanier (ako ja), pokojne môžete celý šalát pripraviť v miske a jemne ho premiešať (chute surovín a zálievky sa lepšie spoja), len už nebude taký "fotogenický" :)
zdroj: moja variácia na všeobecne známy recept

1 komentár:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk