24. 6. 2014

Kysnutý koláč s čerešňami

Starodávna klasika, ktorá nikdy nesklame...


  • 3 žĺtka
  • 100g rozpustené vlažné maslo
  • asi 500ml mlieka (vody) podľa potreby
  • 3 - 4 lyžice cukru
  • štipka soli
  • 750g hladkej múky
  • 1 kocka čerstvého droždia (42g)
- čerešne alebo iné ovocie podľa sezóny (marhule, slivky, jablká)
- klasický plech na pečenie 30 x 40cm

Množstvo cesta je na dva klasické veľké plechy. Cesto som si dala urobiť do domácej pekárne (najkôr som dala tekuté suroviny, potom sypké a navrch som namrvila droždie). Rozpustené maslo nemie byť horúce, ale len vlažné. Na začiatku miesenia nakuknite, či netreba priliať trochu mlieka, niekedy je suchšia múka. Polovicu mlieka (alebo aj všetko) môžete nahradiť vodou, robím to bežne pri každom kysnutom ceste (vychytávka mojej starkej). Ak budete robiť cesto ručne, tak si urobte najskôr kvások (100ml vlažného mlieka (vody), lyžica cukru a droždie) a zamieste si mäkké polotuhé cesto (pri ručnom miesení budete možno potrebovať o trochu viac mlieka). Cesto som nechala dobre vykysnúť. Zatiaľ som si vykôstkovala čerešne, tak aby podľa možnosti zostali vcelku. Vykysnuté cesto som preložila na pomúčenú dosku, rozdelila na dve polovice, každú vyvaľkala na veľkosť plechu a pomocou valčeka preniesla na vymazaný plech (môžete použiť aj papier na pečenie). Rukami som upravila tvar a roztiahla až do rohov, ak bolo treba. Naukladala som na husto čerešne, jemne pocukrovala a nechala ešte cca 30 min podkysnúť. Ja som piekla na 180°asi 20 - 25 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Nepečte zbytočne dlho, nech sa vám koláč nevysuší.
Poznámka: Ovocie na plechu pred pečením cukrujem len veľmi málo, aby pri pečení netieklo z ovocia veľa šťavy. Radšej potom po upečení pocukrujem hotový koláč na tanieri. Koláč môžete pred pečením jemne poprášiť škoricou, alebo dať pod čerešne tvaroh a budete mať zase iný koláč.
zdroj: rodinný recept


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk