18. 12. 2015

Losos na vianočný spôsob

Losos na vianočný spôsob. Pomaranče, jabĺčka, brusnice, zázvor a med... chute a vône Vianoc. Moja variácia na známy a obľúbený recept na lososa pečeného na pomarančoch.


  • 4 plátky losos ružový
  • 2 - 3 pomaranče podľa veľkosti
  • 2 - 3 jablká  podľa veľkosti
  • kúsok čerstvého zázvoru (asi 1 cm)
  • hrsť sušených brusníc
  • štipka mletého bieleho korenia
  • soľ
  • kúsok masla,
  • šťava z 1 pomaranča (na brusnice)
marináda na lososa: 
  • 1 lyžica medu (zarovno)
  • 2 lyžice citrónovej šťavy

Z citrónovej šťavy a medu som urobila marinádu. Lososa som rozmrazila, umyla, osušila papierovými utierkami, natrela marinádou z obidvoch strán a odložila na hodinku do chladničky. Sušené brusnice som umyla, zaliala šťavou z jedného pomaranča a nechala tiež asi hodinku postáť. Pomaranče som ošúpala, dôkladne očistila od bielej dužiny a nakrájala na hrubšie plátky (cca 1/2 cm). Jablká som tiež ošúpala a nakrájala na hrubšie plátky. Zapekaciu misu som vymastila maslom a na dno som naukladala očistený zázvor nakrájaný na tenučké plátky (stačí pár plátkov, len na prevoňanie). Potom som naukladala pomaranče a jablká nakrájané na plátky a pridala som namočené brusnice aj so zvyšnou pomarančovou šťavou. Navrch som položila lososa, obložila som ho zvyškom ovocia a natrela zvyšnou marinádou (ak nejaká zostala). Lososa som osolila a okorenila štipkou bieleho mletého korenia. Na každý kúsok lososa som ešte položila tenký plátok masla a dala piecť. Nepodlievala som, ovocie pustí pri pečení dosť šťavy. Piekla som na 200° asi 15 - 20 minút. Riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak, záleží aj na množstve a hrúbke lososových plátkov. Nepečte ale príliš dlho, aby sa losos zbytočne nevysušil. Zapekaciu misu som po vytiahnutí z rúra prikryla (môžete použiť aj alobal) a lososa nechala ešte pol hodinku odpočívať, kým som ho servírovala. Prílohu si zvoľte akú máte radi u vás doma, podľa vašej chuti a rodinnej tradície.
zdroj: vlastný recept
Tento vianočný recept som robila z ryby od Ryba Žilina.



***


2 komentáre:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk